View Sidebar
Miten aloittaa terveellinen elämä

Miten aloittaa terveellinen elämä

Terveellisen elämän aloittaminen on usein asia, johon monet pyrkivät, mutta joko motivaation tai tarpeellisen tiedon puutteen takia he eivät tässä onnistu. Suurin asia, mihin terveellisen elämän aloittaminen kaatuu on yleensä joko nälän tunteen tuleminen ja liian vähäinen panostus. Ei ole kuitenkaan mitään syytä ajatella, että terveellisempään elämään pyrkiminen vaatisi suuria uhrauksia tai nälkäisenä pysymistä loppuikäänsä. Jo pienillä muutoksilla kuka tahansa saa tehtyä suuria elämänmuutoksia.

Veteen vaihtaminen

Jos pyrkimyksenä on päästä eroon sokerista, on helpoin aloittaa sieltä, missä muutos tuntuu vähiten. Kaikki sokeriset juomat huolimatta siitä, onko kyse mehusta tai limsasta kannattaa vaihtaa veteen. Suurin osa dieeteistä suosittelee hyvästä syystä eliminoimaan kaikki muu juominen paitsi vesi ruokavaliosta välittömästi. Tämä tulee jo itsessään vähentämään ruokavaliosta tulevan sokerin määrää huomattavasti.

Alkoholia maltilla

Eräs suurimmista Suomen kansaa lihottavista aineista on alkoholi. Olut on kaikista tunnetuin näistä alkoholijuomista, joka aiheuttaa lisäkiloja. Jos siis etsii helppoa tapaa tehdä muutoksia, oluen, drinkkien ja siiderin poistaminen tulee vähentämään hiilihydraattien ja kalorien määrää hurjasti. Yksi olut päivässä tekee jo seitsemän lisäkiloa vuodessa, joten sen poistaminen (tai edes muutaman vähentäminen viikossa) tulee auttamaan huomattavasti.

Sipsit ja makeiset

Ikävä kyllä joitain uhrauksia pitää tehdä, jos on tosissaan tulosten saamisesta. Sipsit ja makeiset ovat epäterveellisiä sekä lihottavia. Niiden usein syöminen tuo lisää kiloja vyötärölle nopeampaa kuin melkein mikään muu syötävä. Samalla logiikalla niiden poistaminen ruokavaliosta tulee auttamaan kilojen pudottamisessa.

Muista hellittää hieman

Jos motivaation löytäminen tuntuu olevan silti vaikeaa, kannattaa ottaa yksi päivä viikosta, jolloin annat itsellesi luvan herkutella maltillisesti. Se yksi olut tai puolikas pussillinen sipsejä perjantaisin voi auttaa muistamaan, miten paljon paremmalta ne tuntuvat maltillisesti ja harvoin nautittuna.

Kävelykepit käteen!

Liikunta ei ole pakollinen terveellisten elämäntapojen parissa, mutta sen terveyshyödyt ovat huomattavat ja auttavat ehdottomasti ketä tahansa terveellisempää elämää kohden. Kannattaa kuitenkin aloittaa maltillisesti. 20 minuuttia kävelyä päivässä Charters_Towers_Fun_Run_-_Healthy_Lifestyle_Festivalalkaa ja kohentamaan kuntoa nopeaa tahtia ja muutaman viikon jälkeen on uskomaton huomata, miten 30 minuutin reipas kävely ei nosta sykettä juuri lainkaan.

Comments are closed